tirsdag 16. april 2013

Spiss hjelmlue str 1-2år

Denne nydelige luen, med det ikke-nydelige navnet "djevellue" fant jeg oppskriften til hos Bekkibjarnoll for lenge siden. Men det er først nå at jeg endelig har tatt meg tid til å lage den (og det på bussen på vei til jobb). For når det gjelder tiden, så har vi vel i grunn alle tid til det vi velger å prioritere. Så i steden for å sove på bussen eller å studere de menneskene som sitter rundt meg velger jeg å bruke busstiden på hekling. Luen er heklet i et tykkere garn enn det som er beskrevet i oppskriften hos Bekkibjarnoll, og jeg har derfor rett og slett brukt oppskriften for newbie hjelmluen i steden for oppskriften i str 1-2år. Og jeg vill tørre å påstå at luen sitter helt perfekt på hodet til prinsen på 16mnd.


Å ta bilder av det man har laget på et barnehodet er ikke alltid like lett. Lille prisen syntes nemlig at det var kjekt å sitte modell for mammaen sin i ca 2 sek.


Men som den ivrige fotografen jeg er, fortsetter jeg å ta bilder til tross for en lite samarbeidsvillig modell. Da finner prinsen ut at det er best å endre til en ny taktikk: Å dra hardt i luen. Da kommer mammaen til unnsetning for å åpne knuten på luen og dermed får prinsen det akkurat slik som han vil, og kan selv ta av seg luen. Og for hans kjære mamma blir dette the end of the photoshoot av den spisse hjelmluen.


Garn: Nepal
Garnmengde: ca 2 nøster
Nål: 4

2 kommentarer:

  1. Veldig fin!
    ...min ble for stor. Men tror jeg brukte nål 5. blæ. På an igjen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ja da må du nok ha brukt nål nr.4. Siden jeg har heklet 4 stykker på nål nr.4 og alle passer til både Leah og Nathanael. Vel du får trøste deg med at du ikke må hekle den luen like mange ganger som jeg har heklet den nye bamseluen, som forøvrig ikke er ferdig enda ;)

      Slett